07 mars 2005

Mellan raderna, mitt i skiten

Nu har jag äntligen satt upp den första dikten på kylskåpet ute i köket (läs om det här). Hela idén är egentligen bara att så anonymt som möjligt sätta upp en dikt på kylskåpet varje vecka, och sedan se hur folk reagerar, om alls. På pappret finsn min mail-adress, med förhoppnigen om att någon kommer att undra vad tusan det är jag håller på med, men vi får väl se hur det blir med den saken.

Skrev förresten en konstig liten dikt tidigare idag när jag satt i kafeterian på institutionen. Den handlade om en kvinna som satte sig vid bordet framför mig (med ryggen mot mig), sen efter ett tag handlade den om mig istället, precis som allt annat jag skriver. Den dyker nog upp här snart, ska bara distansera mig själv lite och se om den ska filas till. Återkommer nån gång framåt natten.

Imorgon eller så, ska jag försöka ta mig ner på stan, måste/vill handla lite kläder för lite pengar jag råkar ha skräpandes i plånboken. Vill även få tag på en snygg hatt att ha när vi spelar med bandet, men då måste jag fixa en genomgående scenklädsel. Hatt funkar inte riktigt med t-shirt, jeans och gympadojor.

Och sist men inte minst måste jag försöka få tag i mina dryckesbröder, Herr B och Herr A, och se om man inte ska hitta på nått Dionysiskt upptåg eller dylikt snart.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |