29 mars 2005

Påsk-LAN 2005

2005-03-25 021Åtta idioter (och min fläkt) i ett rum. Så såg min påsk ut i år, liksom de två senaste åren.

Jag har någonstans på det stora vida världsnätet utlovat dokumentering och rapportering, så nu gör jag det, rapporterar alltså, eller åtminstone visar upp dokumentationen alltså. Så värst mycket att rapportera vet jag inte om det finns. Det mest intressanta som hände var väl ungefär att jag sov första natten i en fåtölj, med fötterna på en köksstol. Ca 1-2 timmar sov jag den natten. Övriga kvällar tog jag mig hem och sov i en säng, på riktigt.

Ska man dock försöka så blir det nått sånt här:
* En lägenhet, för helgen övergiven av dess vuxna residenter till förmån för semester norrut.
* Åtta mer eller mindre unga ungdomar med kliande fingrar.
* Tillika åtta datorer med mer eller mindre högljudda fläktar (min lät för en gångs skull inte mest).
* Åtskilliga timmar framför Warcraft III, någon enstaka till framför Unreal Tournament (org. och 2003) samt Counterstrike.
* Samtliga deltagande verkade ha kul mest hela tiden.
* Jag gick därifrån med en ny skärm, förvisso lånad av min brorsa med ett illa maskerat hot om att jag borde köpa en egen nån gång (den gamla är "stulen" hemifrån), men dock en ny skärm.

Övrig dokumentation utöver basmaten återfinns här. Ungefär så.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |