12 mars 2005

Ordflöde smort med Bacchus bål

Har du en svans
min vän
så sätt mig i trans
inte sän
Har du nån kärlek
min påg
säg är den där vek
Du såg
väl när gudarna stred
och elysion, fälten var så bred
Det fann ingen gräns i syne
och vi vet, det fick glädja mitt tryne
när åtrån fyllde min lekamen
Inte en tanke fanns på examen
för hjärnan, ja tanken fanns långt bort
Fast vägen kändes kort
till den plats där ingen fanns, annat än du
och inget spelar nån roll utan ditt hår
Och säg men du
kan du säga hur många år
det finns att ta av
Det vet jag ej nu
och inte heller du


Så kan det se ut när Markus ger mig en pappskiva och en tuschpenna och ber mig skriva nått, precis innan vi ska överge vår förfest. Alla stavfel och grammatiska idiotier är bevarade för autenticitetens skull, däremot har jag tagit mig friheten att lägga in stor bokstav på lämpliga ställen. Och för att ingen ska tro att jag pysslar med nån historieförfalskning så ska jag påpeka att den inte är skriven när vi var ute igår, utan för ett antal veckor sedan.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |