30 mars 2005

Kosmos är ett anus

Nej, detta får inte kalla sig poesi, trots att det tar formen(?) av en dikt av något slag. Det är ren och skär galla, om inte till och med träck (slå upp det, analfabeter), som egentligen inte förtjänar att visas, men eftersom jag är dum, full och arg visas det upp ändå. Jag ventilerar, och känner att jag återigen är knappa nitton år (ja, det var då min tonårsångest kom på riktigt) och just har hitta dagboken på Lunarstorm.

Och bara så du vet Markus, och alla andra som snubblar in här (varför ni nu skulle göra det?), i en annan flik i min webläsare (med ett 'b') (den allsmäktiga Opera), ligger porren, och du har säkert rätt, men just nu skiter vi i det. Kom bara ihåg att allt, allt detta enbart handlar om mig och mina tillkortakommanden, då blir allting bra till slut, hoppas vi.


Elenor, Elenor
varför är du så svår, med ditt
svarta hår

Varför får man inte glo på dig
som med nån vanlig tjej, varför är det
en sån stor grej

Lotta mitt rosa bär
du ger mig angenäma besvär
när du ler sådär, ja just
precis så där

Min frustration står i givakt för er
den spänner sig så mycket den kan
gör sig stor och ilsket röd,
i ansiktet

Min frustration hänger för er, från en lina
upphängd i en kontraption har den avrättat min värdighet
på lustans altare och rodnar när ni ser på en

Varför ville ni inte se på den, hjälpa den, lugna den?

Min frustration är inte farlig, annat än för mig själv
den skulle itne bitas, bara peta lite grand
leta lite grand

Men nej, så blir det inte, som vanligt,
trots ovanliga omständigheter

Handlingsförlamning är visst en synonym,
mer sann säger du.
Det skiter jag i. Hör du det? Jag skiter i det.
För just nu är jag full, dum, arg och ledsen
eller var det när jag drog hem i alla fall
ledsen alltså

Jag ville säga att "Du kommer väl knulla med den där tjejen ändå
Erkänn!" (precis som killen som torrjuckade med Mitt rosa bär,
han med ännu längre hår än jag, det dög visst helt plötsligt).
"Och sen kommer du komma och gnälla
om att jag ska vara glad at jag inte får nått.
Mitt liv är rent"

Och jag säger "skitsnack!!", igen

Kalla det va ni vill, min frustration står där alltjämt,
arg och spänd, utan lindring i sikte

Jag är bara arg, dum, full och i brist på bättre slutsatser
endast en slutsats återstår i kväll (den kommer inte här).

Full och dum, arg och ledsen (i alla fall nyss, ledsen alltså).
Full för att jag drack, arg för att min frustration
(även känd som handlingsförlaming)
är beständig
lesen för att jag låtit mig luras
offrat min stolthet och min värdighet jag kämpat så
för att bygga upp i en värld av skit
en värld av saker jag påstår mig inte eftersträva,
men ändå vill ha

"Sktisnack! Du är bara handlingsförlamad!"

Jag vet att du har rätt, på ett sätt,
men just nu har jag rätt,
för jag är dum, full och arg
Jag vet varför, du vet varför, mitt bär vet det, om hon bryr sig,
det gör hon nog inte, jag önskar hon gjorde det.

Men vem fan bryr sig i slutändan. Kosmos kommer ändå sluta
som ett svart hål.
Ett anus i världsalltets lekamen
Gud är en översittare som inget hellre vill
än att analrapa allas värdighet.

Är du nöjd nu, din förbannade
låtsasgudom. Zeus tar dig,
när som helst, och du har inget att sätta emot,
för inte en djävel tror på dig, längre.

I alla fall inte jag, för jag är dum, full och arg
och då hjälper du inte ett skit.

Dra och häng med din sabla kumpan där nere i isen,
jag vet nog att ni har sexorgier med den kidnapapde afrodite,
mitt bär.

Hon var min! Ge mig henne och min värdighet tillbaka,
din jävla dussingudom.
Ditt jävla anus!

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |