10 mars 2005

Ett plus ett är lika med två

Det blev inte en till låt, det blev två. En läskigt söt (med lite beskt blandat i vinet för uddens skull) och en som är ett tafatt försök till nattsvart svarthet. Precis som tidigare finns de på min Soundclick-sida. För de som av nån anledning är nyfikna, och för att Markus sa åt mig att göra det, lägger jag upp texterna också. Varning för prettoslisk i fullformat!

Flickan jag vill ha
Flickan jag vill ha har en gul blomma i håret
Hon springer cirklar i sanden, och i spåret
Kan jag spåra mina tankar hela vägen tillbaka
Till den tid då jag började försaka

Mitt ego, min plats, och mitt jag
För att få plats, med henne en dag

Flickan jag vill ha har min hand i handen
Och tillsammans sätter vi fotspår i sanden
I dem kan man spåra våra gemensamma tankar
Till den första dag när vi tillsammans vankar

På en strand där sanden är helt vit
Men först måste jag hitta vägen dit.


Let Me Forget It
Oh, it’s only you, just close the door
Leave the lights off, just leave your coat on the floor
Avert your eyes, don’t look at my face
For I am deserving of no such grace
I killed a man and though he deserved it
My mind won’t let me forget it
It’s punishing me for my crime
For all of time

I shot him twice, once in the face
I rid the world of him, and now though he's dead
The number of killers remains the same
One just has a different name
I killed a man and though he deserved it
My mind won’t let me forget it
It’s punishing me for my crime
For all of time

Lade nu förresten märke till, att rimflätningen ändras i andra versen på mordballaden, aabb i första mot abab i andra. Fascinerande.

Och ja, ljudkvaliteten lämnar en del att önska, framför allt vad gäller alla jävla knäppljud. Jag skyller på mitt usla "ljudkort" (integrerade ljudkretsar på moderkortet), och sätter upp ett ordenligt Soundblaster-kort på inköpslistan (tillsammans med ett nytt grafikkort, en ny skärm och en digitalkamera).

Happy listening.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |