18 mars 2005

Lite meningslöst nörderi

Fan! Jag trodde jag hade kommit på en ypperlig lösning på ett fånigt problem, men tji fick jag. Kommentarerna här på bloggi, är automatiskt formaterade i 10 punkters storlek. När jag skriver använder jag 8 punkter, för att det inte ska ta så himla mycket plats. Detta skär sig naturligtvis lite, inte för att texten och kommentarerna har olika storlek, utan för att kommentarerna är större än texten, de blir liksom mer framträdande än texten, och tar dessutom för mycket plats. Så för några dagar sedan råkade jag i ett inlägg glömma att stänga font-taggen som formaterar texten, och upptäckte att även kommentarerna då blev formaterade av min font-tagg. "Utmärkt!", tänkte jag, och fortsatte med det. Men igår upptäckte jag att den öppna font-taggen inte bara formaterade kommentarerna på inläggets egen sida, den formaterar hela förstasidan, vilket gör att alla rubriker utom den senaste (som står före font-taggen i sitt inlägg), också blir formaterade till 8 punkter. Så tills det dyker upp en möjlighet att formatera även kommentarerna separat, får jag väl återgå till att stänga font-taggen i inläggen, för rubrikerna vill jag allt ha stora och feta. [även detta problem är ur världen i och med flytten till Blogger, kommentarerna och inläggen huserar över huvud taget inte på samma sida längre, och jag har ingen makt över hur kommentartexten formateras, red.]

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |