07 augusti 2005

Viskningar och rop

Kliv ej så tyst
en viskning försvinner i sorlet
Låt höra din ilska
sök ej att smyga den stulet förbi

Om jag klev över
vill jag känna konsekvensen
Bli motad i grind
inte försåtligt trampad på tårna

Ryt till! Hugg av!
Törs ej sväva på målet med salvan
Att inte veta
var gränsen går, det plågar mig mer


Återigen avhandlas den mystiska "människan", och jag kan nog med facit i hand säga att jag inte gick över några större gränser. Det var nog snarare jag själv som klev lite för tyst, som inte talade tillräckligt högt. Men nog om det.

Det finns som sagt var ytterligare en text om det här mötet, och den borde egentligen läggas upp, eftersom den så att säga fullbordar textsviten, och även händelseförloppet. Problemet är bara att det är en låttext, inte en dikt, och som sådan står den sig rätt illa utan musik till, musik som inte finns ännu. Jag ska göra ett ärligt försök att plita ihop nått, men vänta er inga underverk, eller rättare sagt, vänta er inget alls, för det gick åt skogen sist jag försökte tonsätta den.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |