09 augusti 2005

Mellanspel

Jag har minst en text till kvar från semestern som garanterat ska upp, den handlar dock inte om det nu ökända mötet. Problemet är bara att det är en rätt lång text, närmare bestämt en hel A4 i Times storlek 12, och att lägga upp en sån text direkt i bloggen blir fruktansvärt långt att scrolla och rätt trist (alltså fult) att läsa. En idé jag har lekt med är att skaffa lite webutrymme nånstans där man får en någorlunda snygg adress, och sedan lägga upp den och andra längre texter där som separata sidor. Återstår då det lilla problemet kodning, något jag kan i princip ingenting om. Å andra sidan behöver jag inte lära mig så mycket, bara kunna styra sidbredden och typsnittet. Det enda svåra (dvs. okända) där är sidbredden.

Men det är alltså bara en idé än så länge. Under tiden tänkte jag dela med mig av lite fotokonst, av och med undertecknad.

Bara för att visa att även biljard kan vara en actionfylld sport, det gäller bara att hitta rätt betraktningsvinkel. Något som förbryllar mig är dock att det ser ut att vara jag som stöter, och så vitt jag minns var det ingen annan som tog några bilder med min kamera den dagen.

Ett foto taget under en av ett par tre kaotiska, och komiska, fotosessioner i mitt lilla krypin i sommarstugan. Någonstans utanför bild finns två kusiner till, plus den beryktade människan. Men så till nötens kärna, vilken legendarisk skivas omslag är det jag helt oförhappandes har plagierat, om än upp och ned-vänt?

Så här nånting skulle det se ut om ni även kunde se mig genom skärmen, på samma sätt som ni kan "läsa mig". Fast de där hörlurarna har jag råkat sitta på, så senast jag såg dem låg de i en soptunna på Göteborgs centralstation. Nån som kan rekommendera ett par bra helslutande lurar för omkring 300 snorkusar?

3 kommentarer:

sparris sa...

Fina bilder. =) Tyvärr vet jag inte vad det är för skivomslag du frågar efter.

Jag har ett par Philipslurar som heter SBC HS900, kostade mig 299 kr på OnOff för ett år sen eller så. De är väl habila. =)

Anonym sa...

Nu vill jag snart läsa om den där mystiska människan som du mötte där nere på baksidan, eller hur det var! :)

Mötte f.ö. Markus i går. Det var bra med honom. Han arbetar på Berns och kommer att pendla mellan Stockholm och Uppsala i höst, så det blir upp till dig och mig att hålla ställningarna.

Daniel sa...

Jag skulle gärna tillmötesgå din förfrågan, Mattias, men det måste ske på rätt sätt, jag vill verkligen inte förvandla bloggen till nån slags lunardagbok. Men du får väl visa din [adjektiv] nuna här i stan igen, så kan man ta det IRL istället. :)

Dessutom är det kul att bara hålla folk på halster. >:)

 

Jag pingar till Nyligen.se |