03 september 2005

Skåpmat, eller Ur arkivet

Nån gång i förrgår satt jag på balkongen och avnjöt en Moods (med filter), och hade fått för mig att jag skulle skriva nåt. Så blev det dock inte, utan i stället började jag bläddra lite i min lilla anteckningsbok, och hittade en gammal text från förra hösten som jag tänkte återuppliva. Här presenteras den med de av kritikern föreslagna ändringarna, samt en smärre egen revision.


Left alone in a cold blue light
with creations of a single side,
true beauty is now out of sight
and fables aren't enough to tide
me over when boredom descends
on the stage of my constant distraction.
Idle mind, how well you lend
yourself to constant dissatisfaction.


Att jag använder mig av gammal skåpmat beror inte bara på att jag har lite dåligt samvete för att jag uppdaterar bloggen så sällan, utan just den texten kändes på något vis aktuell igen efter gårdagens upplevelser.

2 kommentarer:

sparris sa...

Du? En vaddå? Nikotin?! O_o ;D

Daniel sa...

Nikotin, ja, tänk så det kan gå. O.o

Moods är cigariller förresten.

 

Jag pingar till Nyligen.se |