05 september 2005

Bless this mess, eller Gravplundring

En av grannarna i korridoren hade besök över helgen, och besöket hade en seg morgon mage att yttra sig negativt om vårt kök. Tänk er orden "Fyfan vad äckligt erat kök är!", yttrade på gnällig västgötska (Trollhättan närmare bestämt). Undertecknad höll förstås käften och god min, men inombords filade han på en djävulsk plan för att hämnas, och näpsa den ohyfsade inkräktaren. En plan så genialisk, att själve Sickan skulle berömma den; en plan så elegant, att självaste drottningmodern skulle utbrista "Charming!"; en plan så subtil, så finstilt, så raffinerad, så urbota verkningslös, att inte en djävel i korridoren kommer fatta ett piss. Fast det kan ju också bero på att de är såna okultiverade vildar hela bunten.

Men nog svamlat! Skåda vad mitt skafferi numera pryds av:

2 kommentarer:

sparris sa...

Well, jag fattar iaf ^^

Daniel sa...

Ja, jag tänkte väl det. :)

 

Jag pingar till Nyligen.se |