05 juli 2005

Uppdrag flickvän

Den nya bloggens första riktiga inlägg får äran att handla om något så nobelt som jakten på en livspartner. Någon att dela livets uppgångar och nedgångar med. Någon att glädjas med när man får löneförhöjning, någon att trösta sig hos när man inte förstår varför man ska vara glad längre. Eller snarare om bloggen Uppdrag: Flickvän. En blogg om och av Johan, som har valt att göra sin jakt på en flickvän till en dokusåpa, eller kasnke snarare dokumentär, för folk att följa och kommentera i bästa IT-stil.

Personligen tycker jag att det är en fantastiskt fascinerande idé, och har lekt lite med en liknande tanke, men aldrig kommit längre än så, så det här följer jag med spänning. Inte så mycket för att se huruvida Johan får någon flickvän, utan mer för att se vad det egentligen blir av det hela. Vi (dvs. jag) tackar Sparris för det tipset.


En liten fördel med att byta blogg är förresten att jag kan göra mig av med det förnicklade internet-nicket "Limbo". Inte för att det är nått fel på det, jag heter så på ett antal forum, och tänker fortsätta med det, men min hemsida (som dyker upp bland länkarna snart, annars finns den här), den gamla bloggen och den här, är menade som väldigt personliga media, och bör då lämpligtvis verka vara skriva av en verklig person, inte av ett anonymt nick. Eller hur?

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |