08 juli 2005

På ett tak mitt i natten

Där skrev jag mitt senaste mästervärk(sic). Och bara för att fira att jag har kommit på ett sätt att spela in med betydligt färre korkade knäppljud än förut, spelade jag inte bara in den nya låten, utan även tre gamla. De tre uppdaterade låtarna är "Flickan jag vill ha", "Utan visioner" och "Nattens dunkla sken". Den nya låten, "På ett tak någon stans", och de gamla i nya mer välljudande versioner återfinns som brukligt är, på min soundclick-sida. Gå dit nu!

Följer gör dessutom, återigen som brukligt är, text till den nya låten

På ett tak någonstans, i ett inte så främmande land
Sitter en man i scarf och slitna gympaskor
Denna man, har ett alldeles eget namn
Hans namn stavas ensamhet och saknad så stor

För hans borg ja hans hem
det har övergetts
det har övergetts
...

På ett tak någonstans, i ett inte så främmande land
Sitter en ensam speleman
Hans visor, de går aldrig nånsin i dur
fast han vet, att varje resa går i retur

Varje själ han har sett
den vänder om igen
den vänder om igen
...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nå, så - jag har hittat hit. :)

Tänker lyssna på de nya låtarna i morgon.

Anonym sa...

Du får inte bli besviken när du upptäcker att det bara är jag som har skrivit två kommentarer i rad!

Nåväl.

Kul grej att man kan använda HTLM-taggar när man kommenterar.

Satt du förresten på taket till ditt eget hus när du skrev ditt senaste alster? Var du ensam? Tog det lång tid att förfärdiga?

Signaturen "Atteborn", förra kommentaren, skulle inte vara med liten begynnelsebokstav. Konstigt.

Anonym sa...

MEN! Vad fan. INTE "HTLM". :(

Det verkar som signaturen alltid är rakt igenom gemener.

Daniel sa...

Ja, namnen kapitäliseras tyvärr inte.

Jepp, på mitt alldels egna tak i min enorma ensamhet satt jag. Själva texten tog inte så lång tid, men det tog många försök att få låten att sitta ihop, i den mån den gör det nu.

 

Jag pingar till Nyligen.se |