26 april 2005

I allting finns en tanke

Lite loj så här på "eftermiddagen". Har spelat lite WoW i dag. Funderade på att spela in en låt, men iddes inte bestämma om kompet skulle göra på akustisk eller elgitarr (blir det av över huvud taget får ni smakprov på mina fantastiska solofärdigheter), så det fick vara. Funderade på att gå till systemet, men iddes inte, det får bli i morgon (eller möjligen på torsdag efter föreläsningen, men då kan det mycket väl vara för sent). Insåg att jag borde börja med läsningen till på fredag, men tro det eller ej, jag iddes inte. In alles en rätt loj dag. Upptäckte att jag hade en rätt dryg tusenlapp mindre än jag trodde på kontot, lite jobbigt.


Om tankens ursprung, eller möjligen nått helt annat

I allting finns en tanke
Den sipprar ner från ett okänt plan
drip drop
drip drop

Var kom den först ifrån?
Var ligger nivån där tankar föds?
ingen som vet
ingen som vet

Är den född av mig själv?
Är det gudomligt ingripande?
inspiration
inspiration

När man föder tankar
Är det då som man tänker?
tänkte en tanke
tanken tänkte

Eller är tänka att fundera?
Överlägga om droppets natur
föder vi tanken?
göder vi tanken?

I en del finns en tanke
I annat bara en sorts impuls
gå dit
ät det
säg det
kyss henne!


Ytterligare lite av ett formexperiment. Inga rim (typ), ingen rytm, läs så sakta eller fort ni behagar med vilken stötig rytm ni vill, inga bundna radlängder (inom rimlighetens gränser). Bara en tanke jag tänkte, eller bearbetade, eller nått...

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |