28 april 2005

Hård kvinna?

Nej, riktigt så ska nog inte titeln på detta alster av förvirrad inspiration översättas. Hur som haver spelar vi i vårt coverband B.B Kings helt galet fullkomliga mollblues The Thrill Is Gone. Inspirerad av den (eller i ett försök att helt plagiera den) skrev jag i höstas (tror jag det var) en småtafflig blues om en kvinna jag inte fick (går det att skriva blues om nått annat?). Text följer, låten finns som vanligt på min soundclick-sida.


Woman, So Hard

I want to wish you, happiness
I want to pray, that you are blessed
But it's hard, woman, oh so hard

I want, to say congratulations
I want, to wish you good relations
But it's hard, woman, it's so hard

It's hard, so hard, to wish you love
when I can't have what I'm dreaming of
Cause it's you, woman, oh it's you

Låten spelades in och lades upp redan igår, men jag orkade inte blogga om den då, dessutom var jag inte riktigt nöjd med inspelningen, så idag har jag lagt lite tajtare solon och uppdaterat soundclicken. Und jetzt, hören Sie es bitte an!

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |