13 april 2005

Dumt barn

Free Image Hosting at www.ImageShack.usFree Image Hosting at www.ImageShack.us19 timmar framför datorn med paus enbart för att bereda alla åtskilla koppar te och något enstaka mål mat. Då ser man ut så här. Tro mig. Till häger finns även min studiehörna. Visst syns det att jag är en organiserad människa som aldrig skulle få för mig att sitta och skriva till halv sex natten innan inlämningen?

Alltså om ni bara kunde förstå vilken lättnad. Vi fick ut tentan i onsdags, på fredag hade vi seminarium på Shakespeare och pjäserna Hamlet och Macbeth. Ungefär då blev jag skitsjuk och kunde inte göra nånting på hela helgen. Igår orkade jag kasta ner lite anteckningar om varje uppgift mellan varven till toaletten för att snyta ut alla ernoma mängder snor som samlats under helgen (jag vågade länge inte snyta mig för att jag var rädd att det bara skulle rinna oavbrutet då), samt skriva en uppgift av sex.

När jag klev upp i morse gav jag mig fan på att jag skulle skriva resten idag. Jag tänkte inte sitta i morgon onsdag, samma dag som tentan ska in, och hetsskriva en enda lite uppgift. Och vet ni vad. Det lyckades. Som genom ett under (och med lite god hjälp och stöd av mina olycksbröder över ICQ) har jag nu plottrat ned drygt 4200 ord om litteratur från medeltiden och renässansen. En uppgift av dessa sex är drygt 1200 ord. Den skrev jag sist av alla och blev färdig med för en kavrt sedan.

Godnatt cyberspace, var du än är.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |