25 februari 2005

Att drunkna i tiden

Tiden flyter
alltid

Rinner rusar
virvlar

Snabbare kraftigare
som den alltid gjort
obevekligt

Ett universum av tidpunkter
som är helt
irrelevanta

utan fast förankring

drunknar jag



Den här skrev jag egentligen i höstas när antagningsbeskedet till litteraturvetenskapen nyss hade kommit, och den skulle då illustrera mina känslor inför mitt liv som arbetslös (nej, det heter fan inte sysslolös!). Nu får den illustrera min brist på självdisciplin med hemtentan, som alltså skrivs under en vecka av total ledighet från undervisning på institutionen (nästan, vi hade en föreläsning i går). Jag har slöat alldeles för mycket med den, och om jag inte blir färdig typ i morgon kommer jag få lida ordentligt för det när sen uppsatsen ska skrivas också.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |