30 januari 2006

As per orders

1.Grab the book nearest to you, turn to page 18, and find line 4.
"Maggio'"
Fråga inte...

2.Stretch your left arm out as far as you can.
Väggen är i vägen.

3.What is the last thing you watched on TV?
Svenska dialektmysterier, repris från i onsdags.

4.Without looking, guess what time it is.
02:45.

5.Now look at the clock. What is the actual time?
02:45, faktiskt.

6. With the exception of the computer, what can you hear?
Min mage. Den får vänta till i morgon.

7.When did you last step outside? What were you doing?
I dag/går. Var iväg till tvättstugan typ hundra gånger för att en av mina maskiner strulade.

8.Before you started this survey, what did you look at?
Min blogg.

9.What are you wearing?
Träningsbrallor, t-shirt och smalstickad tröja (ja, jag har kalsonger under byxorna, och strumpor och tofflor på fötterna).

10.Did you dream last night? Ja, men jag minns inte så noga vad. Jag tror det hade att göra med min granne Peter på nått vis.

11.When did you last laugh?
När jag såg att jag gissade rätt på minuten på klockslaget.

12.What is on the walls of the room you are in?
En affisch med drakmotiv. En egenhändigt målad bild från ett Magic-kort (uppförstorad ett tiotal gånger förstås). En annons för Hobgoblin ale från en engelsk dagstidning. En nedklottrad sångtext. Ett julkort. En artikel från DN:s NoN-sidor om en makalös översättningsapparat. Fyra vägfasta hyllplan. En stålsträngad gitarr. Tapeter.

13.Seen anything weird lately?
Sett vaddå? Film? TV? Händelse? Storm var inte så mycket konstig som sjukt bra, men den kan nog kallas konstig om man bara är van vid "normala" filmer.

14.What do you think of this quiz?
Så länge man slipper gå och lägga sig, sova, vakna upp och behöva sätta igång med C-uppsatsen så klagar jag inte. Segt bara att jag inte har fyra personer att skicka det till.

15. What is the last film you saw? Storm. Se den, du kommer tacka mig.

16. If you became a multi-millionaire overnight, what would you buy?
En iBook (eller dylik bärbar Mac, bara den går ner i min väska, som rymmer ett kollegieblocks yta), en fetare PC (ljudlös, naturligtvis), ett tjog gitarrer (och lite förbättringar till den nuvarande elplankan), en ny säng (Studentstadens sängar suger åsnepung).

17. Tell me something about you that I don’t know.
Jag blir oresonligt arg på folk som småhånglar offentligt, till exempel på bion.

18. If you could change one thing about the world, regardless of guilt or politics?
Avskaffa kravet att arbeta för sin försörjning.

19. Do you like to dance?
Mjäo... jag kan väl spasma loss på klubb då och då (under påverkan, förstås). Någon pardans kan jag alls inte, så det är svårt att avgöra (och beror ändå till 99,99999999% på vem man dansar med).

20. George Bush?
Bör vaporiseras. Vad det nu ska tjäna till. Jeb kommer väl bara och intar vita huset i stället.

21. Imagine your first child is a girl, what do you call her?
Förstan?

22. Imagine your first child is a boy, what do you call him?
Försten?

23. Would you ever consider living abroad?
Ja, plugga i Australien vore nog coolt. Verkar sjukt dyrt dock.

24. What do you want God to say to you when you reach the pearly gates?
Det är slut nu, på riktigt.

25. 4 people who must also do this meme in THEIR journal:
Som sagt är detta en omöjlig uppgift då mitt kontaktnät i bloggosfären är mer eller mindre obefintligt. Tyvärr.

2 kommentarer:

sparris sa...

Å fan, så Storm är värd den lilla men visserligen befintliga hypen? =)

Daniel sa...

Absolut. Värd varenda öre i inträde dessutom. Visserligen är mina krav ganska låga (jag såg frivilligt Fantastic 4 på bio), men bättre biofilm tror jag man får leta ett bra tag efter just nu.

 

Jag pingar till Nyligen.se |