16 december 2005

Död åt litteraturen!

Länge leve... Ja, gud(sic) vet vad...

Jag har nu de senaste dagarna suttit med en B-uppsats som bara inte ville gå ihop. Uppgiften gick ut på att analysera och diskutera några aspekter av det intertextuella förhållandet mellan Hjalmar Söderbergs "Den allvarsamma leken" och Gun-Britt Sundströms "För Lydia". Det gick käpprätt åt helvete.

Mitt syfte var vagt från början, mitt i arbetet (det vill säga skrivarbetet) visste jag inte längre vad mitt syfte var alls, och till slut fick jag formulera om syftet för att passa vad jag hade gjort, samt i min avslutning helt enkelt medge att jag misslyckats kapitalt med vad jag föresatt mig att göra.

Så, som sagt...

2 kommentarer:

M sa...

Men på lördag ska du sprita! Eller öla. Vad använde du för rubrik till din avslutning?

Daniel sa...

Avslutning, avrundning, resignation

Passande för ett misslyckat arbete.

Och jävlar vad det ska ölas (inte för mycket dock, vi ska repa på söndag). :D

 

Jag pingar till Nyligen.se |