11 november 2006

Alla helvetets kval

För ca sex år sedan gjorde jag mitt första inköp från CDON, det bestod om jag minns rätt av Eagle-Eye Cherrys andra skiva och Mick Jaggers Goddess in the Doorway (Hellacopters Cream of the Crap kom nog därifrån också, men det kan ha varit senare). I går fick jag ett mail från CDON där de med anledning av att jag "nyss" registrerat mig på CDON vill bjuda på frakten på mitt första köp.

Mitt dilemma är detta: Ska jag helt hänsynslöst utnyttja att de har noll koll, och köpa några skivor, helst en enda riktigt billig så frakten blir så stor del som möjligt att totalsumman; eller ska jag låta bli, eftersom frakten är en sådan liten summa (29 kr) att de har råd att ge bort lite gratis frakt då och då, och därmed bara har lurat mig att handla när jag egentligen inte vill det, eftersom jag tror att jag får något gratis?

Eller ska jag erkänna (för er, mina kära två läsare) att detta mail skickades till en e-postadress jag registrerade för knappt två år sedan, vilket gör det hela lite mer komplicerat än att de bara har råkat skickat ett introduktionserbjudande till en sex år gammal användarprofil?

Trilemma blir det då, vad?

1 kommentar:

sparris sa...

Hm, de grinar ju nog inte om du utnyttjar erbjudandet eftersom de får sälja skivor då...:P

 

Jag pingar till Nyligen.se |