25 oktober 2006

Då har man tatt sig/hoppat i/skitit i

Vatten över huvudet. Galen tunna. I det blå skåpet. Det finns ett otal fasta uttryck för att beskriva vad jag har ställt till med. Ring inte larmcentralen riktigt än dock, det är inte så illa som det låter. Nej, landet ligger på följande vis (horisontellt och utsträckt, höhö):
Någon gång förra veckan hittade jag på anslagstavlan i trappuppgången en lapp med följande lilla URL på: http://www.nanowrimo.org/

Vad är då detta, som kräver sådana dödsrubriker och klagovisor? Jo, det är som jag ser det just nu (vem vet vad jag tycker om en månad eller så?) ett alldeles fantastiskt litet projekt, där man helt enkelt anmäler sig på en hemsida, och sedan försöker skriva en roman på en månad. Den 1 november får man börja skriva, och har därefter fram till midnatt den sista på sig att komma upp i minst 50 000 ord. Man vinner inga priser, och det mest sannolika resultatet är nog att man inte får sova ut på en hel månad, men det verkar helt galet kul, inte minst för att man gör det tillsammans med ett tusental andra idioter, så jag kunde inte stå emot. Gör inte det ni heller. Skynda, skynda, det är bara några dagar kvar.

Jag kommer naturligtvis återvända till detta ämne under månaden som kommer, men för tillfället har jag inte mycket mer att säga om saken, jag är nämligen upptagen med att låtsas att jag har någon aning om vad jag ska skriva.

2 kommentarer:

sparris sa...

Plenty of stuff from your own experience to tell about, ne?

M sa...

Du bör som sagt hålla oss läsare uppdaterade under skrivprocessen. Hur långt har du hunnit... nu, till exempel?

 

Jag pingar till Nyligen.se |