24 maj 2005

S.k. programförklaring

Where do I begin, to tell the story of how great a love could be? The greatest story that is older than the sea. Where do I start?

Ja, var börjar man? Bloggen har legat uppe ett tag nu, och bevisligen är det fler än Markus och Mattias som dräller in här ibland, så jag tyckte det kunde vara på sin plats med någon slags programförklaring. Och när jag hade tänkt det stod det still. Ett sätt att formulera det är "ytterligare ett försök att hitta ett tillfredställande medium för det jag tillfälligtvis skapar", men det låter så stelt och långrandigt, trots att det är ett försök att sammanfatta allt i en smidig mening.

Så istället blir det så här: Detta är en så kallad blogg, där jag, den så kallade bloggaren, skriver saker jag tycker kan vara intressanta, roliga, korkade eller bara inte själv vill glömma bort. Detta kan bestå av alla möjliga olika saker, oftast är det dock någon liten redogörelse för vad jag pysslat med under dagen (förutsatt att det på något vis kan göras läsvärt för en utomstående), en dikt, en prosa-text eller en tanke jag vill utveckla. Avsikten är dock inte att det ska bli en ren dagbok av den typ som lusar ned alla vanliga online-communitys, utan snarare ett medium för det jag skapar, vilket i sin tur automatiskt ger en viss inblick i mitt liv och mina tankegångar. En inblick som gärna kan fördjupas en bit till, för att ge en större tolkningsgrund till det skapade.

Så stanna en stund, se dig omkring och var inte rädd för att kommentera både snällt och argt, efter ett halvt liv (nåja) på Internet har jag rätt tjock hud.


[updatering vid flytten: De olika typerna av texter exemplifierades tidigare av länkar till olika inlägg i bloggen. Länkarna pekar numera fel, och jag orkar inte leta upp inläggen manuellt, de har därför helt sonika slopats]

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |