24 maj 2005

När verkligheten tränger sig på

Det känns lite fjantigt att behöva sno en rad från übermesen Patrik Isaksson (den finns säkert på andra ställen också, men hans skiva var det första jag kom att tänka på när jag försökte komma på var jag fått raden ifrån), men den beskrev så väl tingens, eller kanske snarare tankarnas ordning i går kväll. Vi hade födelsedagsfest för en av tjejerna i korridoren (nej, inte den tjejen), och en del folk, däribland jag själv, satt kvar och pratade rätt länge. Dock slutade kvällen som så många andra liknanden kvällar med en frustrerande känsla av att ha hamnat lite på mellis i umgänget, och en gnagande otillfredsställelse.

När verkligheten tränger sig på
när den där klumpen klämmer i magen
och det du aldrig säger saknas som mest

när nattens tomhet känns större än vanligt
när tingens ordning plötsligt står framför dig
Hoppas då att det inte är för sent i morgon!




I övrigt har Bloggi just gjort om en hel del, så det kan hända att det ser lite knasigt ut här och där innan jag har vant mig vid allt det nya. Framförallt har adminsystemet förändrats ordenligt, och om jag har förstått allting rätt så är det tänkt att topp-domänen ska bytas ut, från .se till .nu. I alla fall finns det nu två adresser till den här bloggen, dels den gamla, http://www.bloggi.se/limbo, och dels en ny, http://limbo.bloggi.nu. Vad som oroar mig lite är att de modereringar av kommentarer jag just gjort i det nya adminsystemet (på .nu-domänen) inte syntes när jag gick in på bloggen via .se-adressen. Jag hoppas verkligen det bara hade nått med min cache eller dylikt att göra, annars blir det väldigt konstigt för folk som kommer hit via .se-länkar (det finns säkert två stycken), de kanske inte ser mina nya inlägg alls (det gamla adminsystemet på .se-domänen är inte tillgängligt alls just nu).

Nåväl, det löser sig säkert på nått vis. Dags att återgå till att njuta av den extremt tidiga semestern. Frågan är bara om det ska göras med hjälp av mat, Guild Wars, World of Warcraft, eller Buffy säs. 5.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |