13 oktober 2008

Reklamlogik bortom mitt förstånd

Ända sedan jag någon gång under året blev tvungen att återaktivera min hotmailadress i jakt på något gammalt lösenord jag glömt bort till en sajt jag inte minns, har jag med jämna mellanrum fått ta emot menlösa reklammeddelanden på min MSN. Jag använder sedan länge adressen enbart till att logga in på MSN, och så länge den var avaktiverad på grund av inaktivitet såg jag inte röken av någon reklam, nu kommer däremot spammeddelandena i parti och minut. Oftast är de någorlunda sammanhängande, ett löfte om att få chatta med någon tilldragande dam, ibland med påståendet att vi har chattat förut. I dagarna har jag dock emottagit ett antal meddelanden som övergår mitt förstånd.
My cam still is not working. Message me on http://www.easywebcam4u.com so I can send you a cam invite. Hope to chat soon Nikki
Om poängen med de här meddelandena är att locka folk till mindre nogräknade webcamsajter med hjälp av löften om att få se en (underförstått) vacker kvinna åma sig lite framför en kamera i sönderkomprimerad 320x200, varför då börja hela pitchen med att berätta att kvinnans kamera är trasig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

i dont know what you wrote but i get all night and day this messages from a several generated mails

Unknown sa...

The post is about the twisted logic that the spammer wants me to register for some cam site, yet tells me "her" camera is broken.

And yes, I get them all the time too.

Unknown sa...

Hi,
I don't know if you speak English but well.. I get the same message that you do "My cam..." and I'd like to know where it comes from or if you found a way to stop it.
(by the way, I'm French ^^)
Thank you anyway :)

 

Jag pingar till Nyligen.se |