07 februari 2009

Håller rödpennan i styr

Avdelningen språkliga tvångstankar:

Utanför köket i vår korridor står det en kundvagn från ICA som används som någon sorts allmänt skräpupplag. Mestadels slänger folk tomburkar och glasflaskor i den, men det händer att även fulla soppåsar hamnar där. Någon i korridoren uppskattar inte detta, eftersom påsarna blir stående och börjar lukta illa. Denna någon har skrivit en lapp och lagt i vagnen: "Inga sopor här! Lägg dom i containern på en gång!"

Varje gång jag går förbi kundvagnen på väg till eller från köket läser jag lappen, och varje gång kliar det något obeskrivligt i fingrarna. Jag vill vill vill vill(!) peta dit ett E!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart man vill!
Korrekt språkbruk = sexy-time!

Anonym sa...

Du får förresten för i helvete ta och byta den där bilden.

Unknown sa...

Den som är så stilig? Om det är någon tröst kan jag avslöja att jag bara hade shorts på mig när bilden togs. :P

 

Jag pingar till Nyligen.se |