20 januari 2007

What happens to "A Dream Deferred"?

I går var jag i Dômen och jobbade. I förväg visste jag inte mer än att jag var anställd i tre timmar, mellan ett och fyra. En fredag eftermiddag brukar det inte hända så mycket spännande alls, så jag var rätt nyfiken på att se vad det var som krävde extrapersonal på en sådan tidpunkt.

Framme vid krykan upptäckte jag att halva vapenhuset var avskärmat, och bakom skärmarna stod en hel hord människor. Det var helt enkelt smockfullt, bakom skärmarna. Inne i kyrkan hade folk börjat bänka sig som inför någon stor konsert (tänk juloratoriet). Chefen upplyste mig så om att det var examensceremoni för lärarstudenter...

...

Det rörde mig ärligt talat inte i ryggen. Huruvida det är bra eller dåligt vet jag inte. Det skulle kunna betyda att jag tog rätt beslut för två och ett halvt år sedan. Eller så betyder det bara att jag helt enkelt har slutat bry mig alls, något jag länge har misstänkt.

...

Jag såg för övrigt en före detta kursare på lärarprogrammet i den digra skaran presumptiva pråliga pedagoger. Det rörde mig inte nämnvärt heller.

Inga kommentarer:

 

Jag pingar till Nyligen.se |